Historia Bartnika
Już sama nazwa ”Sądecki Bartnik” nawiązuje do korzeni polskiego pszczelarstwa, symbolizując zarazem oparcie się przez Annę i Janusza Kasztelewiczów na wielowiekowej tradycji zgodnego życia człowieka z naturą i w naturze oraz jej pełnym poszanowaniu przez producenta (wytwórcę). To także celowe odwołanie się do pszczelarskiego etosu. Wszak przed wiekami bartnik pozyskiwał miód z barci (żywych drzew), w których za pomocą leziwa i narzędzi (świdrów, siekiery) drążył otwory dla pszczół. Był on jednym z pierwszych świadomych hodowców, ale też symbolem człowieka pracowitego, szlachetnego i uczciwego, jednocześnie oddającego się pracy i owadom z szacunkiem, poświęceniem, spokojem.
Nie bez przyczyny prastarych bartników i współczesnych pszczelarzy, hodujących pszczoły z zamiłowaniem, powszechnie uważa się za ludzi na wskroś dobrych, których źródło dobroci tkwi w nieustannym obcowaniu z najszlachetniejszymi spośród owadów.
”Sądecki Bartnik” jako marka firmowa jest autorskim dziełem Państwa Kasztelewiczów. Podstawę zdobytej przez nią krajowej i międzynarodowej renomy stanowią: fachowość, ekologiczność produkcji, sprawność zarządzania i rzadko spotykana w tym sektorze gospodarki dynamika rozwoju.
Strażnikiem marki jest mgr inż. Janusz Kasztelewicz – właściciel firmy, pszczelarz z wykształcenia i zamiłowania, absolwent Państwowego Technikum Pszczelarskiego w Pszczelej Woli k/ Lublina oraz Akademii Rolniczej w Poznaniu (specjalizacja: pszczelarstwo). Propagator i popularyzator pszczelarstwa, działacz związków producenckich – przez 26 lat piastował funkcję prezesa Wojewódzkiego Związku Pszczelarzy w Nowym Sączu. Aktualnie Janusz Kasztelewicz jest Prezesem ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych.
Logo Gospodarstwa Pasiecznego ”Sądecki Bartnik” odwołuje się wprost do charakteru produktu, produkcji i branży. Pszczoła, będąc symbolem pracowitości, czystości, poświęcenia i przywiązania do rodziny, została ujęta w komórkę plastra. Całe jej krótkie, dorosłe życie jest godnym naśladowania bezwarunkowym oddaniem się dobru rodziny, dobru wspólnemu.
Tak rozumiana symbolika logo Gospodarstwa Pasiecznego ”Sądecki Bartnik” stanowi również ciągłą inspirację i cenną wskazówkę dla pracujących w nim ludzi.
Nasza strona internetowa kilkakrotnie już zmieniała swój wygląd. Poniżej znajdują się linki do wersji archiwalnych:
- serwis1.bartnik.pl
- serwis2.bartnik.pl
- serwis3.bartnik.pl
- serwis4.bartnik.pl
- archiwalna strona Muzeum
Filozofia firmy
Filozofię Gospodarstwa Pasiecznego „Sądecki Bartnik” odzwierciedla charakter pszczoły, której wizerunek stanowi jego logo. Pszczoła – symbol pracowitości, czystości, poświęcenia i przywiązania do rodziny doskonale obrazuje to, co dla naszej firmy jest najważniejsze. Wykorzystujemy właściwości zdrowotne miodu i produktów pszczelich, stawiając na pierwszym miejscu indywidualne potrzeby naszych klientów.
Głównym celem, którym kierowaliśmy się od samego początku istnienia przedsiębiorstwa, było zapewnienie pełnej satysfakcji naszym klientom i dołączenie do najlepszych przedsiębiorstw branży.
Wytyczone przez nas cele odnoszą się przy tym nie tylko do wymogów jakościowych dotyczących produktów, ale także bezpieczeństwa i higieny pracy. Ten cel udało nam się osiągnąć poprzez realizację kompleksowego i wszechstronnego systemu zarządzania, którego skuteczność poddajemy stałemu sprawdzaniu przez uznane międzynarodowe instytucje certyfikacyjne.
Poprzez intensywną, opartą na wspólnym celu współpracę z naszymi klientami i dostawcami, a także ciągłe usprawnianie oraz intensywną działalnośc w zakresie badawczo-rozwojowym – zgodnie z polityką naszego przedsiębiorstwa – będziemy w stanie sprostać najwyższym wymogom także w przyszłości. Jednocześnie dumni jesteśmy z faktu, że nasi klienci dają wyraz uznania naszemu zaangażowaniu, wybierając nas jako swoich dostawców.
- Znamy potrzeby naszych klientów – stanowią one bazę wyjściową dla naszych działań
- Obserwujemy rynek oraz nasze środowisko i wyciągamy właściwe wnioski
- Nasze procesy dostosowujemy do potrzeb rynkowych
- We wszystkich segmentach naszej działalności dążymy do osiągnięcia najwyższej jakości
- Koncentrujemy się na naszych mocnych stronach i optymalnie wykorzystujemy nasze zasoby
- Nasz sukces opieramy na kompetentnych pracownikach.
- Miarą naszego sukcesu jest pozytywne postrzeganie nas przez naszych klientów