Kształtowanie wizerunku firmy wymagało m.in. właściwie dobranej nazwy firmy i czytelnego logo, budzącego pozytywne skojarzenia.
Już sama nazwa ”Sądecki Bartnik” nawiązuje do korzeni polskiego pszczelarstwa, symbolizując zarazem oparcie się przez Annę i Janusza Kasztelewiczów na wielowiekowej tradycji zgodnego życia człowieka z naturą i w naturze oraz jej pełnym poszanowaniu przez producenta (wytwórcę). To także celowe odwołanie się do pszczelarskiego etosu. Wszak przed wiekami bartnik pozyskiwał miód z barci (żywych drzew), w których za pomocą leziwa i narzędzi (świdrów, siekiery) drążył otwory dla pszczół. Był on jednym z pierwszych świadomych hodowców, ale też symbolem człowieka pracowitego, szlachetnego i uczciwego, jednocześnie oddającego się pracy i owadom z szacunkiem, poświęceniem, spokojem.
Nie bez przyczyny prastarych bartników i współczesnych pszczelarzy, hodujących pszczoły z zamiłowaniem, powszechnie uważa się za ludzi na wskroś dobrych, których źródło dobroci tkwi w nieustannym obcowaniu z najszlachetniejszymi spośród owadów.
”Sądecki Bartnik” jako marka firmowa jest autorskim dziełem Państwa Kasztelewiczów. Podstawę zdobytej przez nią krajowej i międzynarodowej renomy stanowią: fachowość, ekologiczność produkcji, sprawność zarządzania i rzadko spotykana w tym sektorze gospodarki dynamika rozwoju.
Kapitałem marki jest najwyższa jakość oferowanych produktów, pełna satysfakcja szerokich rzesz klientów, profesjonalizm kadr, znajomość rynku i umiejętność jego monitorowania, elestyczne reagowanie na zachodzące zmiany oraz odwaga w planowaniu działań inwestycyjnych i marketingowych.
Strażnikiem marki jest mgr inż. Janusz Kasztelewicz - właściciel firmy, pszczelarz z wykształcenia i zamiłowania, absolwent Państwowego Technikum Pszczelarskiego w Pszczelej Woli k/ Lublina oraz Akademii Rolniczej w Poznaniu (specjalizacja: pszczelarstwo). Propagator i popularyzator pszczelarstwa, działacz związków producenckich - przez 26 lat piastował funkcję prezesa Wojewódzkiego Związku Pszczelarzy w Nowym Sączu. Aktualnie Janusz Kasztelewicz jest Prezesem ogólnopolskiego Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych.
Logo Gospodarstwa Pasiecznego ”Sądecki Bartnik” odwołuje się wprost do charakteru produktu, produkcji i branży. Pszczoła, będąc symbolem pracowitości, czystości, poświęcenia i przywiązania do rodziny, została ujęta w komórkę plastra. Całe jej krótkie, dorosłe życie jest godnym naśladowania bezwarunkowym oddaniem się dobru rodziny, dobru wspólnemu.
Tak rozumiana symbolika logo Gospodarstwa Pasiecznego ”Sądecki Bartnik” stanowi również ciągłą inspirację i cenną wskazówkę dla pracujących w nim ludzi.